TvNostalgia

TvNostalgia

OldActors
TvNostalgia

TvNostalgia

OldActors

محراب شاهرخی فوتبالیست و بازیگر فیلم علفهای هرز


در سینمای ایران ورزشکاران زیادی پا به عرصه سینما گذاشتند که به جزء تعداد اندکی مابقی به موفقیتی دست نیافتند. اما در این میان محراب شاهرخی بازیکن سابق پرسپولیس معروف به عمو محراب ، مروارید سیاه و پله ایران با بازی در فیلم علفهای هرز ساخته فرزان دلجو در سال 1355  تصویر خود را برای سینمادوستان جاودان کرد.


پس از این همه سال هنوز دیدن این تجربه اول و آخر بازیگری او دیدنی و قابل تامل است . عمو محراب پس از موفقیت خیره کننده این فیلم پیشنهادات بسیاری جهت ادامه فعالیت در سینمای ایران دریافت کرد که بخاطر مسائل شخصی نپذیرفت . با اینکه در آن مقطع نیاز مالی فراوان داشت اما خود را آلوده سینما نکرد و نمیخواست مانند برخی از ورزشکاران دیگر در سینما هویتش را از دست دهد. او سرنوشت حسین ملاقاسمی کشتی گیر نامدار را می دید که در فیلم آقای لر به شهر می رود نوچه بازیگر اصلی است و یا عزیز اصلی دروازه بان نامدار تیم ملی که در فیلم مشترک فاتحین صحرا سیاهی لشکر بود!


این بازیکن بزرگ در سن 49 سالگی در بهمن ماه 1371 بعلت سکته مغزی بدرود حیات گفت . او در حالی درگذشت که از مال دنیا هیچ نیندوخته بود و علی پروین مخارج مراسم درگذشتش را تقبل نمود. اما او با همان تک فیلم برای نسل های مختلف ماندگار شد و تماشاگران سینما همانگونه که در ورزشگاه امجدیه شوتهای سرکش پله ایران را می ستودند بر روی پرده نقره ای هم ستایشش کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد